2011. július 10., vasárnap

Bence és a beszéd...

Csak egy kicsit értem félre Bence egyébként félreérthetetlen mondatait :) Szégyenlem is magam rendesen, de mentségem is van azért, többnyire ez persze a kóma...
Ma reggel döbbentem rá, hogy jobban kéne figyelnem arra, amit Bence mond és nem csak figyelni, hanem meg is érteni! Na ez utóbbival van problémám. Éjjel átsétált Bence ismét, majd én ahogy szoktam visszakísértem, betakartam, puszi, baj van?, stb. kérdések, melyekre választ nem igazán kaptam. Aztán ma reggel kérdezi Apa, hogy jól hallotta-e, hogy Bence azzal jött át éjjel, hogy neki pisilnie kell. Mi vaaaan? Néztem rá bután, aztán végig gondolva rájöttem, hogy ahha. Homlokomra csaptam és elszégyelltem magam. Valóban mondott valamit Bence, mikor belépett a szobánkba, de én már hiába kérdeztem, hogy mit szeretne nem árulta el. Na remek, akkor ezzel el is intéztem, hogy a gyerek ne szokjon le a pelenkáról :(

Aztán reggel egyszer csak Bence elindult a wc felé. Pelus még rajta, gondoltam na majd most helyre hozom, amit az éjjel eltoltam. Belépünk, előkészülünk, majd veszem le Bencéről a pisis pelust. Közben Bence mondja, hogy kaki-kaki-kaki én meg bólogatok, hogy igen, Apa és Anya is már volt (azt hittem az illatosító miatt mondja)... Aztán amikor bontom ki a pelust, már esik is le, hogy miről van szó. Hát a szentem a pelusba kakilt és attól akart megszabadulni. Erre is van természetesen mentségem: Bence jó pár hónapja este intézi a nagy dolgot (csak akkor van rajta pelus), fel sem merült bennem, hogy a tegnap esti produktum után ma reggel is számíthatok rá, illetve a reggeli kávémon sem voltam még túl.

Egyébként meg a védőnő félelme teljesen alaptalan, miszerint Bence nem beszél érthetően. Nagyon szépen tud már 3-4-5 szavas mondatokat mondani, van hogy csak lesünk, mert lényegében jól mondta a mondandóját, max csak a ragozással vannak még problémái. Tegnap előtt pl teljesen tisztán és érthetően elmondta a játszótéren, hogy "Apa hazamegy kipakol táska hűtőbe"... Elő szoktuk venni a régi könyveket, amikbe csak képek vannak egyszavas feliratokkal (pl. szék, ajtó, csengő), és ma már nem csak elmondja, hogy mit lát a képen, hanem kommentárt is fűz hozzá, pl. amikor meglátja a fűnyírót, elmondja hogy Apa azzal szokta nyírni a füvet a Papánál... A látott zöldségekre és gyümölcsökre is szokta mondani, hogy szereti-e illetve hogy mit szoktam velük csinálni (citromból ugye teát vagy sütibe teszem, karfiolból pl. levest)... Szerintem nagyon szépen halad a beszéddel, már csak azon agyalok hogy pl a hallás vizsgálatot és a látás vizsgálatot hogyan fogjuk megejteni, mert hogy együtt működni nem akar még mindig, az tuti :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése