2010. december 5., vasárnap

Narancsos-csokis muffin...

Sütöttem ma egy kis muffint. Már volt rá példa, hogy megsütöttem ezt a receptet (amit barátnőmtől kaptam egy muffinsütőhöz :) ), de nekünk valahogy nem volt olyan narancsos meg csokis, Így egy kicsit átdolgoztam az eredeti változatot. Íme:

Hozzávalók:
2 csésze liszt (én egy 2,5decis bögrét vettem elő hozzá és nem púpoztam meg, csak a tetejétől egy ujjnyira ért a liszt)
10 dkg (egy tábla) étcsokoládé
2-3 evőkanál kakaópor (na ez nem volt benne az eredetiben)
3 tojás (nekem most jobb híján kisebb fajta teszkós volt, ezért 4-et tettem bele)
1 csésze porcukor (az én változatom: 3 evőkanál narancslekvár, illetve 2-3 púpozott evőkanál porcukor)
1 teáskanál sütőpor
½ teáskanál szódabikarbóna (én kihagytam)
1 narancs reszelt héja
1 dl narancslé (kifacsartam annak az egyik felét, aminek lereszeltem a héját, picit kevesebb lett belőle, de ennyitől is jó lett az állaga a tésztának, Így nem is kellett hozzá több)
1 csipet só
3/4 csésze tej

Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180 °C-ra.
A csokit finomra reszeljük (na ez nem volt egyszerű :D, azért nem kell profin, lehet benne pár kicsit nagyobb darab is. Ha vki nem szereti reszelni a csokit, akkor tehet bele tortadarát is, sőt sztem a pasztillák is nagyon jól mutatnak benne.).
A lisztet összekeverjük a csokival, a sütőporral (, a szódabikarbónával), kakaóporral és a narancshéjjal.
A tojásfehérjéket kemény habbá verjük a sóval.
A cukrot habosra keverjük a tojások sárgájával és a narancslével, majd hozzákanalazzuk a lisztes keveréket felváltva a tejjel (én nem pepecseltem ezzel, a lisztes keverékhez hozzáöntöttem a tojásos narancslevet és a tejet is, aztán elkevertem, nem lett csomós). Ha már nagyjából egyenletes a massza, akkor jöhet bele a narancslekvár, ezt is elkeverjük. Jöhet egy kóstolás, hátha kell bele még egy kis porcukor. Nekem elég volt ennyi, mi nem szeretjük a nagyon édes dolgokat.
Végül óvatosan hozzákeverjük a tojásfehérjét a masszához, és a tésztát a papírral kibélelt muffin formába kanalazzuk (csak 3/4-ig töltjük meg!)
Kb. 25 percig sütjük 180 fokon (elektromos sütőnél érdemes kikapcsolni a légkeverést!). Nekem 15db lett belőle...

Díszíthető a teteje tortadarával, bár nem tudom hogy marad rajta... Nem fotózom, mert nem túl jó a fényképezőnk erre a célra :( Ami még eszembe jutott, hogy elbÍrt volna még egy csomag vaniliáscukrot, de csak a kakaópor miatt, aki csak csokival csinálja, sztem elhagyhatja...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése