2011. augusztus 25., csütörtök

Kárörvendés :D

Most, hogy zárt a blog, kicsit nyíltabban le merem írni, hogy itthon mik is vannak.  Előre leszögezném, hogy most jó kedvem van, nem kell aggódni, amiatt hogy felhúztam volna magam bármi miatt :)
Aki ismer minket személyesen, nagyjából tudja, hogy itthon mi hogy megy a családban. Adott egy sógornő, aki amolyan minden lében kanál típus, mindent meg akar oldani, le van sajnálva a részéről, hogy ki mennyire szeretné... Na már most rendszerint az van, hogy ha valami nem tetszik apósnak, akkor jön a megmentő sógornő és "szétcsap köztünk". Ez többnyire azt jelenti, hogy megkapjuk hogy csak élősködünk az öregen, aki fizeti a havi 70 ezres rezsit, aminek mi még a felét sem fizetjük ki, tehát kussoljunk. Mivel azért én sem most jöttem le a falvédőről, teljes mértékben tisztában vagyok vele, hogy a rezsi milyen összegekből adódik havonta és hogy az öreg által említett (és sógornő által teljesen reálisnak tartott) 70 még akkor sem igaz, ha tél közepe van és ezerrel megy a fűtés, állandóan folyatjuk a meleg vizet és minden lámpát égetünk, ilyenkor nyáron meg aztán végképp hazugság.  Bepöccentem és azt mondtam, hogy oké, legyen. Összeírom egy papírra tételesen, összeadom és elosztom, meglátjuk mekkora összeg jön ki. Nos, jelenleg a kárörvendés státuszába estem (annyira jó érzés :D :D ), mert a múlthavi pénzt ugyan kicsit meg kellett pótolni saccra 1000forinttal, de most az öreg annyira keveset fog tőlünk kapni (a szokásos összeg kb fele-két harmada lesz), hogy majd tuti kikerekedik a szeme :D Ez úgy lehet, hogy a víz számla 2 havonta jön, tehát egyszer több lesz miatta a rezsi, egyszer meg kevesebb... Nesze neked vazz, ezt akartad? Legyen. A különbözetet pedig félretesszük és majd ha télen megugrik a távhő számla a fűtés miatt, akkor abból kipótoljuk. A lényeg egyébként az, hogy átlagban pontosan annyit adtunk az öregnek, mint ami a rezsi ránk eső része, csak ilyenkor nyáron többet kapott annál, télen pedig kevesebbet...
A helyzet elég bonyolult, mert ugyan igazságos elosztásról megy a vita (mert mi többen vagyunk, fizessünk többet), ámde valahogy az elfelejtődött, hogy mi költöttünk a sok LED-es izzóra, aminek köszönhetően az áramfogyasztás jó 30%-al kevesebb lett, az öreg viszont beszereltetett egy klímát, amit mi csak akkor élvezünk, ha kinyitja az ajtót. Persze nekünk nem kompenzált senki semmit, ámdeviszont fizessük az öreg klímájának működtetési költsége 2/3-át. És ha azt is hozzávesszük, hogy nála nyitott erkélyajtónál is dübörög a klíma, nem szólhatok bele, hogy tekerje feljebb, mert nekem melegem van vagy esetleg tekerje lejjebb, mert spórolni kéne a villanyszámlával, akkor már legkevésbé sem tűnik nekem ez az elosztás igazságosnak. De benyelem, mert békét és nyugalmat szeretnék. Nem szólok egy szót sem, hogy ha esetleg elkezd hápogni vmi miatt az öreg, amit Apa elfelejtett és ő sem szólt neki, hogy csinálja meg, ellenben amiatt tud pampogni, hogy ugyan menjen már le a fia neki cigiért, mert a tegnap vett 1 doboz bagó maradéka már nem lesz elég mára! Nem szólok, hanem kussolok, mert nekem fontosabb az hogy a lányom időben érkezzen, ne pedig koraszülötten. Legalább én (és Apa) törődjünk ezzel, ha már mást nem érdekel ebben a lakásban ez.
Nem vagyok ideges egy cseppet sem, mindössze eszembe jutott hogy az augusztusi rezsit adjam össze, hiszen nem sokára hó vége és rádöbbentem, hogy most nekünk kapóra jött ez a számoljunkelmindenfillérrel heppje a "kedves" sógornőnek, hiszen a vajmi kevés táppénz majd tgyás miatt most minden fillérre szükségünk lesz ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése