2010. április 20., kedd

Történések...

Sajnos vannak jók és kevésbé jó dolgok és ahogy most érzem, inkább az utóbbiak vannak túlsúlyban.

Kezdem a jóval: Bence még mindig bölcsiben :) Nagyon sokat fejlődött, be nem áll a szája, és ahogy ennek lennie kell, iszonyatosan akaratos, hisztis. Nehéz elterelni a figyelmét, ha éppen vmiért hisztizik. Olyan nincs, hogy ő most a kért leves helyett zsemlét egyen, vagy éppen a Thomas elindítása késsen 10 másodpercet. Apa sem kelhet fel büntetlenül mellőle, amikor éppen a Thomast kell nézni.

Otthon már csak és kizárólag pohárból iszik, evés is megy neki önállóan nagyából, bár még elég sokat kell utána takarítani, mert hajlamos játszani, tapicskolni ("tapics") az ételben. Esténként követeli a levest, ha azt megkapta akkor utána már bármit elé tehetek. Kinőtte a a 4+ os pelust, immáron 5-ösben nyomja. A bilivel továbbra is csak messziről ismerkedik, ráülni nem hajlandó semmi pénzért (max ruhástól). A fürdős kacsát már beletette, mondván ő pisil (gumikacsa, szokott ugye pisilni :) ), de Bence nem pisil... Bilibe legalábbis.

És a rossz :(
Apósom ismét rosszabbul van, tegnap mentőt kellett hozzá hívni, csúnyán összetörte magát a lakásban. Szerencsére éppen otthon voltam, így azonnal tudtam hozzá mentőt hívni... Nagyon rossz érzés, hogy pont akkor történt, amikor én voltam otthon vele, lelkifurim van, hogy többet is segíthettem volna neki és akkor talán nem történik meg ez. Ilyenkor mindenkiben sok a "mi lett volna, ha..." kezdetű mondat. Bennem is. Emésztem magam, de közben meg Apa is próbál ép észérvekkel meggyőzni, hogy bizonyos oldalról szerencse, hogy ott voltam, hogy akkor is megtörtént volna, ha jobban odafigyelek... Én is győzködöm magam, de persze sokkal erősebb még a rossz érzés, mint gondoltam. Néha nehéz nem erre gondolni, hanem arra, hogy gyorsan reagáltam és a lélekjelenlétemnek köszönhetően már jó kezekben van, és remélhetőleg úgy fogják hazaengedni a kórházból, hogy immár tényleg jól lesz.

Fogalmam sincs, hogy mit fogunk tenni, ha már nem lesz képes magát ennyire sem ellátni. Nincs lehetőségünk arra, hogy egész napos felügyeletet biztosítsunk számára, hogy délben hazamenjünk és megmelegítsük az ételét, kikísérjük a wc-re, egyszóval hogy nap közben gondoskodjunk róla. Nehéz ilyenkor mindenkinek jó megoldást találni, öregek otthonába nem akarjuk tenni (kivéve, ha ő maga kéri), kell neki az otthon biztonsága. Fogadjunk fel egy vadidegent, aki gondoskodik róla helyettünk? Szerencsére nem (csak) nekem kell meghoznom ezt a nehéz döntést Reménykedem benne, hogy ennek a döntésnek még nincs itt az ideje, amikor végre hazaengedik majd, akkor jól lesz és legalább annyira el tudja majd magát látni, amennyire eddig...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése