2010. január 5., kedd

Haladunk...

Én nem tudom, hogy mostanában mi van, de Bence egyszerűen otthon nem volt hajlandó enni. Alig vártam, hogy bölcsibe menjen, mert ott legalább eszik (a gondozónők szerint). Reggelizni otthon már jó rég óta nem akar, kínáljuk jobbról, kínáljuk balról, kap péksütit, kenyeret, babapiskótát, tejpépet és sorolhatnám. Na jó a babapiskóta bejött neki, abból megevett vagy 2db-ot, továbbá csúszott neki a mézessüti is, de hát csak nem élhet a gyerek édességeken korán reggel. Idegesít, hogy tőlünk semmi sem kellett, bezzeg Apóshoz szaladt kunyizni a reggelijéből (akkor is, ha ő ugyanazt kapta, mint amit ő tőlünk). Ott tartok, hogy előre félek a hétvégéktől emiatt. Végülis éhezni nem fog, de azért aggaszt a dolog, nem akarom, hogy olyan legyen, mint én, hogy délben eszik először. Aztán a déli etetések is katasztrófák voltak, míg otthon voltunk. Nem kellett neki kaja, jó ha a negyedét megette annak, mint amit egyébként szokott vagy kellene. Az hogy a földre dobálja az ételt és igyekszik ott szétkenni szétmorzsálni, már egyenesen a plafonra kerget minket, szülőket. Felváltva Apával próbáljuk higgadtan rávenni a gyereket a kultúrált evésre, persze sikert még nem értünk el. Ne értsetek félre, nem azt akarom, hogy késsel-villával profin egyen a tányérja felett, de azért sztem az már elvárható tőle, hogy az asztalnál ülve a falatokat a szájába tegye. Még a kanalazást sem követelem meg tőle annyira, mint a bölcsiben a gondozónők szeretnék. Van, hogy csak annyi kell neki, hogy próbálkozhasson egyedül enni. De ez sajnos ritka, így az ebéd is rendszeresen hamar véget ért. A uzsonnára kínált ebéd maradék nem kellett, de a szokásos joghurtnak nem mondott nemet. Elkönyveltem, hogy legalább azt megeszi, hiszen egyébként tehetetlen vagyok. Kenyérrel ilyenkor már nem is kínálom. Gyümölcs nem kell neki, max szétdobálja... Semmilyen gyümölcs. Se banán, se alma (Apóstól ezt elfogadja...), se mandarin, se narancs. Ma veszek körtét, kiwit, egyéb ötletem nincs :( Vacsi ismét szenvedés: leülünk az asztalhoz, Bence is kap kenyeret-zsemlét, natúran, vajasan, felvágottal, sajttal, lekvárral, mézzel és ezek különböző kombinációiban, persze nem kell, örülhetek ha a sajtot vagy felvágottat hajlandó ilyenkor megenni.
És amiért azt írtam, hogy haladunk: Tegnap bölcsiben volt a Nagyfiú, evett is állítólag rendesen (már ami a mennyiséget illeti), otthon szigorúan nem adtam neki se kekszet, se szörpöt, csak kevés gyümölcslevet és sok vizet. Eredmény: a 3 - fél 4 körül bölcsiben elfogyasztott uzsi után otthon este is evett. Heuréka! :D Gőzöm sincs, hogy mit fogok tenni Apóssal, hogy pl kekszet ne adon Bencének. Hányszor, de hányszor szóltam neki... Már úgy magyarázza Bencének, hogy nem kaphat, hogy az Anyja nem engedi, balhézni fog, ha ad neki! Szép, mi? Hagy tanulja meg az a gyerek, hogy az Anya rossz, de a Papa az jó, hiszen ő annyira, de annyira adna neki vacsi előtt kekszet, de a galád Anya nem engedi. Per pillanat tojok erre, csak remélni tudom, hogy mire megérti majd ezeket a szavakat a fiam, addigra már nem leszünk egy lakásban Apóssal és nem fogja minden nap ezt hallani, rögzítve a kis fejecskéjében, hogy Anya milyen szigorú... Nem akarok én jó fej lenni a fiam szemében, csak azt szeretném, ha később megértené majd, hogy nem az a jó, hogy vacsi helyett teletömjük magunkat édességgel, hanem az a természetes, ha rendesen vacsorázunk és utána kap vmi finomat. Szeretném ha majd megértené, hogy Anya nem azért "balhézik" dolgok miatt, mert olyanja van, hanem azért mert annak oka van, amit el is mond, megmagyaráz.
És még egy pár gondolat, de most már könyvekről... Említettem, hogy Bencének mennyire bejöttek a most kapott könyvek. Elhatároztam, hogy a Lépésről-lépésre sorozatból beszerzek neki még párat a perselye számlájára (Van egy perselye Bencének, rendszeresen kiürítem a tárcámban lévő aprókat és beleteszem. Időnként pedig összeszámolom és veszek belőle neki játékot.). Irány az internet, hol lehet kapni? A könyv hátulján látható, hogy milyen kötetei vannak még ennek a sorozatnak, ki is néztem belőle jó párat, ezekre kerestem rá és dobtam egy hátast az eredményt látva: a kb 12 kötetből, jó ha 2 beszerezhető! Továbbléptem a kiadó honlapjára, hátha ott nagyobb szerencsém lesz, de sajna ott sem jártam sikerrel, így tegnap ezzel fel is adtam a keresést. Ma még szántam egy kis időt a dologra, hogy elmondhassam, azért megdolgoztam vele. És lőn szerencsém, ugyanis 3 könyvet sikerült megrendelnem, igaz ebből 1 nem az, amit eredetileg szerettem volna, de menetközben megtetszett. Apa még nem tudja, hogy el is kell majd mennie értük ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése