2010. szeptember 20., hétfő

Miért?

Miértekből én is tudnék jó párat írni ;) Ez most jutott eszembe, történt ugyanis, hogy egy ismerősöm ismerősének ismerősével dolgom akadt egy rendetlenkedő vinyő ügyében. Férfi, bár ez akár lényegtelen is lehetne, de a tapasztalatom azt mondja, hogy sajnos nem az.
Szóval adott volt egy probléma ezzel a merevlemezzel, amit én, mint távoli ismerős, próbáltam megoldani. Ez az ember nem tudta, hogy informatikus vagyok, és ha bár annyira azért nem vagyok nagy "guru", de mivel számítógépek javításával foglalkozom nap mint nap, Így egy kicsikét értek hozzá. A probléma leírásánál próbálta is érzékeltetni, hogy ő mennyire ért hozzá, de pechjére azért én tájékozottabb vagyok nála és az első mondatánál lebukott, hogy mégsem akkora szakértő, mint mutatja... Mikor rávilágítottam, hogy nem egy számítógép antitalentummal beszél, próbálja meg nem egy hülyének szánt mondatokkal elmondani a tapasztalt hibát, felesleges és teljesen átlátszó badarságok nélkül, akkor egy mondat erejéig tudott csak értelmesen beszélni. Aztán ismét jött az a fajta magyarázás, mintha egy átlagos számítógépet csak kívülről látó nőnek vázolná a dolgot. És nem azzal sértett meg, hogy nem gondolta, hogy én tudhatom, hogy mi baja van annak az alkatrésznek, hanem azzal, hogy ő azt feltételezte, hogy én is csak annyira érthetek hozzá, mint ő, bár inkább még annyira sem.
Tehát a kérdésem, hogy miért akarja egy férfi megmutatni, hogy ő biza okosabb, mint egy NŐ? Miért nem fordulhat elő, hogy én ezzel foglalkozom és ezért tudhatok nála többet egy merevlemez hibakereséséről? Le van ez valahol írva? Abszolút nem akarom fényezni magam, tudom, hogy ez egy többnyire férfias szakma, és tényleg nem vagyok egy fanatikus informatikus, de hát könyörgöm vannak női busz sofőrök is, mégsem állnak oda mellé, hogy most gyorsabban, most lassabba, vigyázz kanyar!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése