2010. június 18., péntek

Bölcsi, szúnyog, hiszti, pelus, szülinap :)

Ma van az utolsó bölcsinap egy jó időre. Jövő héttől szabadság Apának és Bencének, én meg majd két hét múlva maradok otthon vele egy hétre. Felváltva leszünk otthon Apával, hetente váltjuk majd egymást. Aki szeretne, jöhet látogatni, ha nincs kánikula, akkor mi is szívesen megyünk autóval, busszal, hévvel távolságtól függően ;)
Valahogy a tegnapi eset után kicsit örülök, hogy most szünet lesz Bencének, ugyanis mikor elhoztam a bölcsiből szegényke tele volt szúnyogcsípéssel. Mint ma megtudtam, nem csak ő... Nem tudta szegényke, hogy éppen hol vakarja magát, mert tele volt a feje és a karja csípéssel. Ráadásul ő is olyan, mint én: ha megcsípi egy szúnyog, akkor hatalmasra dagad, napokig fáj, viszket, majd bekékül az egész duzzadt csípés, mint akit megvertek. Végül 2-3 hét elteltével kezd halványodni a csípés... Kenhetem töménytelen mennyiségű Fenistil géllel, Arcanum kencével (ami egyébként nagyon jó, Apa csípéseit hamar elmulasztja)... Most reggel adtam Bencének Fenistil cseppet is, reménykedem benne, hogy hatni fog neki annyira, hogy ne vakarja véresre a kezét és a fejét. Szóval örülök, hogy most egy darabig nem kell majd mennie, persze vittem be a bölcsibe a gondozónőnek Fenistil gélt és szúnyog riasztó spray-t, de gondolom azért hosszútávon egyiket sem jó használni...
Bence hisztijeire is nagyából sikerült megoldást találni: Foglalkozni kell vele. Persze eddig is foglalkoztam vele, mikor hazamentünk a bölcsiből, de most még több időt kell a közös játékra szánnom. Tegnap nem tudtam a gép elé ülni 5 percre sem délután, mert amint mást csináltam volna, mint a vele való játék, egyből jött utánam, nyígott, rám nyitotta a wc ajtót, rángatta a kezem el a billentyűzetről, söpörte le az asztalról az itatót, a tányért, a poharat, dobálta le az ágyról az ágyneműt. Szóval szüntelen figyelemre van szüksége és akkor nincs rosszalkodás, nincs direkt tiltott dolog pakolása, püfölése, nincs visítás, hiszti és a szobájába sem kellett bezavarnom verekedés vagy egyéb vétségek miatt... Nem tudom, hogy Apa miként fogja jövő héten bírni az egész napos kettecskét, főleg ha ilyen intenzíven kell őkelmét lefoglalni...
Tegnap este történt egy kisebb "baleset" is: Bence fürdés előtt 10 perccel bekakilt. Gyorsan levettem róla a kakis pelust és hagytam, hogy 10 percet pucccér fenékkel szaladgáljon a lakásban. Szőnyeg nincs, olyan bútor sem igazán van, amit féltenünk kellene, szóval nem volt bennem semmi félsz emiatt. Teljes lelki nyugalommal hagytam flangálni (na jó azért az kicsit megnyugtatott, hogy a napi 1 kakit letudtuk :D ). Apának el is felejtettem szólni, hogy kicsit figyeljen rá, de mint kiderült nem volt olyan nagy baj ez sem. Egyszercsak éktelen sírásra lettem figyelmes és jött Apa, hogy Bence az ágy mellett guggolt, majd oda csattant a padlóra némi szilárd végtermék :D Gyerek persze megijedt, hiszen nem tudta, hogy mi történt. Megnyugtattam a Nagyfiút, hogy nem történt baj, igaz mehetett volna ez bilibe is, de hát ez van, ez kaki volt. Míg Apa takarította el a romokat, teljes higgadtsággal beszéltem Bencének a bilizésről és hogy legközelebb megpróbálhatnánk a bilibe pisit, kakit. Bence meg csak rázta a fejét közben és mondogatta, hogy "nem-nem" :D Nem fűzök sok reményt a dologhoz, de azért bízom benne, hogy legalább suliba nem fog pelenkában menni :D Annyi értelme viszont volt a dolognak, hogy most már mutogat a kukacára és mondja, hogy "pisi", néha a fenekére mutogatva pedig mondja, hogy "kaki"... Ez már óriási előrelépés, úgyhogy elhatároztam, hogy fáradtságot nem kímélve fürdés előtt 5-10 percet pelus nélkül hagyjuk Bencét, hátha így könnyebben rájön a bilizés fortélyára :) Max takarítunk, szentségelünk (magunkban) egy keveset :)

No és akkor pár szó Bence szülinapjáról :) Be voltam sózva, így alig tudtam kivárni, hogy Apa hazaérjen (de azért megvártam őt is) és átadhassuk az ajándék egy részét Bencének. Konkrétan egy Thomas mozdony volt a dobozban :) Ahogy vártuk, Bence nem cselekedett másként. Megkaparintotta a dobozzal együtt és nem mehettünk hozzá közel, mert balhézott :) Gondoltuk, hogy okés, akkor nem vesszük ki a dobozból, majd szól, ha játszani is szeretne vele. Lám, 10 perc múlva, mikor a két Thomas megunta, hogy nem tudnak érintkezni, Bence odaadta az új szerzeményt, hogy "kivesz". Persze sietnem kellett, de végre kivehettem a dobozból  és a két Thomas boldogan zakatolhatott egymásnak :) Este Thomasokkal aludt el Bence...
Vacsora után a program Bence jóvoltából az volt, hogy a róla készített fotós videót néztük. Minimum 6x, mert ha megállt a videó, akkor Bence már mondta is, hogy "mégesze" :D Gyakran kommentálta is az eseményeket "Becce síí" "Becce babba" :D "Apa" "Aja" "Gabii" ;)
Tegnap pedig megérkezett kolléganőm által adandó Thomas könyv kupac is, így tegnap megkésve bár, de megkapta azokat is. Este mesélnünk kellett neki és a második Thomas mese után, 3/4 10kor nagy balhé árán lefektettük Bencét. Édes volt, ahogy mondta, hogy "mégesze", szívesen olvastunk volna még neki, de már késő volt, a szívem szakadt meg ;) Mindig is ezt vártam, hogy végre lekösse a mese, lehessen neki olvasni esténként.
Holnap is kap még ajcsit Papáéktól, rendeltem csokitortát Bencének természetesen marcipán Thomas-al a tetején :) Kap még tőlünk egy triciklit, meg néhány Thomas DVD-t is...
Lesznek majd fotók, alkalom adtán ide is felkerül pár ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése