2009. július 13., hétfő

Családozás és egyéb dolgok...

Apa pénteken szabin volt, így mentünk telekre kicsit kertészkedni. Bence meglehetősen unta a dolgot, iszonyatosan nyűgős volt, alig aludt, kész túlélés volt az a nap... Azért az a kevés alvás, amit sikerült produkálnia, arra elég volt, hogy kicsit én is segítsek Apának a kert rendezésében... Aztán felébredt a fiam és vége volt a világnak, hiszen nem alhatta ki magát és mi az hogy Anya nem volt ott vele, amikor felébredt egy számára tök idegen helyen. Enni alig evett, nem kellett neki semmi játék, aztán mikor már nem bírtam cérnával, elindultunk haza, hátha alszik egy kicsit az autóban. Na persze :) Nézelődött míg autóztunk és természetesen Szentendre határában már csukódott le a szeme, aztán meg kellett állnunk és felébredt. Ezt eljátszottuk párszor, de még így is "kipihenhette" magát, mert mire hazaértünk, már fülig ért a szája. Mondanom sem kell, hogy este nem kellett altatni sem őt, sem minket :)
Szombaton kivételesen nem mentünk sehova, csak együtt töltöttük a napot. Jó volt kicsit csak magunkkal foglalkozni, kötelező látogatások nélkül. Bence hatalmasakat aludt az ágyában, közben Apával főztünk és tv-t néztünk. Sétáltunk is sokat a nagyfiúval, játszótereztünk és az egyébként hétköznap szokásos (háztartási) dolgainkkal foglalkoztunk.
Tegnap mentünk a szüleimhez. Jobb idő volt, mint szombaton, így reménykedtem benne, hátha tud Bence majd medencézni. Azt sajna nem tudtunk, mert hogy fújt a szél igen erősen, de az idő tényleg jó volt, így lehetett játszani vele a szabadban. Bence, mint mindig, most is figyelte állandóan, hogy ki megy esetleg a műhelybe és ha valaki ilyesmire vetemedett, akkor szaladt ő is "segíteni' :D Megtanult dobolni a lábával, többször is bemutatta, de amikor elővettem a gépet, hogy megörökítem, mindig abbahagyta :( Szégyenlős, na :D Na meg a fényképező is mindig érdekesebb vagy mindig akkor jut eszébe mással foglalatoskodni, mint amit éppen fel szeretnék venni... ;)
Anyu megetette Bencét uzsonna gyanánt egy szelet valamilyen - talán diós?- tortával (nem mondhatnám, hogy repestem az örömtől, amikor megláttam), később pedig vacsorát is kaptunk, így otthon már nem kellett ezzel foglalkoznom. Sajnos valami rosszabbat ehettünk aznap (vagy a reggeli bundás kenyér vagy Bence uzsonna maradéka - másik torta - volt a bűnös), mert Apa hazafelé émelygett és dobta ki majdnem a taccsot, én meg este, kevesebb szerencsével mint ő... Csak reménykedtünk, hogy Bencének nem jutott abból az ételből, amitől mi rosszul voltunk. Egyenlőre, úgy tűnik, hogy neki kutyabaja :)
A mai napunk eddig nem mondhatnám, hogy eseménytelen volt :( Délelőtt korán elmentünk sétálni, hogy ne a nagy melegben kelljen a játszótéren a gyerekkel játszanom. Hát ettől nem kellett tartanom, ugyanis annyi szúnyog van már megint a környéken, hogy vásárlás után menekültem fel a gyerekkel a lakásba... Aztán a szokásos szunya és ebéd után elindultunk a munkahelyemre, mert ott van légkondi is, nagyobb belső tér + udvar és szúnyog is talán kevesebb, így Bence szabadabban tud mozogni, mint otthon. No, már az úton megbántam, hogy elindultunk.
M0-n szoktunk menni, majd ráhajtva az M3-as Budapest felé vezető szakaszára, bejutunk hamar az irodába. Az M0-ás lehajtójától kb 100m-re a belső sávban sikerült 80-al elkapnom a bal első kerékkel egy marmonkannát (akkor még ugye nem tudtam, hogy mi is történt). Persze amikor elkapta a kerék, akkor belassult az autó (mázlimra a mögöttem haladó kisbusz tartotta a követési távolságot, így nem szaladt belénk), iszonyat szerencsével sikerült baj nélkül kimenni a leálló sávba, ahol nem kicsit dobogó szívvel és remegő kézzel megálltam az autóval. Égett gumiszagot érezvén, gondoltam, hogy az autó gumijának, felnijének és első tengelyének annyi, hiszen kidurrant gumi esetén max felnin mehetett az autó. Meg sem mertem nézni, hogy mi történt, valószínűsítettem, hogy defektem van, az ijedtségtől gondolkodni sem tudtam, csak hátranéztem ösztönösen, hogy a gyerek rendben van-e, majd mikor megnyugodtam, hogy neki sincs baja, hívtam Apát, hogy jöjjön menteni. Ő persze a dadogásomból levonta a következtetést, hogy rendesen összetörhettük magunkat és gyorsan elindult... Miközben Apa úton volt, én kipattantam az autóból és megnéztem, mi történt, konstatáltam hogy ettől a "szeméttől" nem tudok egyedül megszabadulni, tehát nem hiába rángattam oda Apát, majd a csomagtartóban elkezdtem keresgélni a háromszöget és a sárga mellénykét. No persze nem találtam, így visszaültem az autóba és vártam a segítséget és imádkoztam, hogy egy rendőr nehogy arra járjon és még egy jó kis bírságot is kiosszon nekem. Szerencsémre, mielőtt Apa odaért volna, megállt egy segítőkész Úriember és kiszabadította a kerék és a kasztni közé beszorult kannát (Azon pedig még most is gondolkodom, hogy hogyan sikerült nem észrevenni azt a kék műanyag üzemanyag kannát... ). Közben jobban benéztem a csomagtartó rejtett zugaiba is és megtaláltam a kellékeket, háromszöget felállítottam, de a mellényt már nem volt időm felvenni, mert oda is ért Apa, a segítőm pedig már végzett a művelettel. Itt is nagyon köszönöm a segítséget, hiszen látva, hogy bajban vagyok visszakanyarodott egy alkalmas helyen, hátha a kanna tartalma veszélyes anyagot rejt (szerencsére üres volt), ugyanis elmondása szerint vegyész. Rajta kívül senkinek nem jutott eszébe, hogy megálljon, pláne hogy visszaforduljon! Apának már csak annyi dolga volt, hogy megnézze, esett-e kár az autóban, működik-e a fék, nem lett-e baja a guminak. Mázlimra nem történt baj, valaki nagyon vigyázott akkor fentről ránk. Áldom a feltalálót, aki kitalálta az ABS-t, nélküle ugyanis nem tudtam volna egyenesen a lehajtani az útról. Belegondolva rengeteg szerencse kellett hozzá, hogy ne törjenek minket össze míg a belső sávból a leálló sávba kormányoztam az autót... Lassan elindultunk tovább, Apa jött mögöttünk, én meg reméltem, hogy meglátja, ha esetleg mégis lenne valamilyen műszaki hiba, amit ott helyben nem lehetett észrevenni.
Szerencsésen beértünk, jelentem, hogy senkinek és semminek nem lett baja, mindössze a meglepetésnek szánt jégkrém olvadt meg enyhén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése