2009. szeptember 8., kedd

Bence és a hamm...

Gondoltam a Bencével történő jó dolgokat inkább külön posztban teszem közzé :)
Nos, az van, hogy tegnap reggelire és 10 óraira a Nagyfiam bedobott egy darab egész túrós táskát. Be is dobtam a lányoknak egy kérdést az egyik topikba, hogy ez elég-e neki, mert azért mégis csak egy kisebb méretű, "teszkós" péksüti volt. (Egyszer mondta nekem valaki, hogy amennyit eszik a gyerekem felnőtt korára tuti cukros lesz, meg a gyomra annyira ki fog tágulni, hogy rengeteget kell majd ennie, ahhoz hogy jól lakjon, ergó dagadt lesz :D Nos, hát ha valaki tudja, akkor szerintem beképzeltség nélkül mondhatom, hogy én igen. Eü. szakközepet végeztem, PCOS-m van, tehát a cukorbetegség formáiról és kialakulásáról van némi elképzelésem. Nem vagyok orvos, de azt tudom, hogy kiegyensúlyozott táplálkozással, rendszeres testmozgással és kis odafigyeléssel mindez megelőzhető. És azért, mert vki 1-2 alkalommal sokat eszik, nem lesz elhízott és cukros sem.) Szóval a kérdést amiatt tettem fel, hogy felmérjem, kinek, mit és mennyit eszik a hasonló korú gyermeke. Nem csalódtam, kis tejcsivel ez a mennyiség tökéletes. 
Tegnap este párizsit ettünk kenyérkével és sajttal. Bence nem sokkal vacsi előtt uzsizott (jó nagyot szunyált délután, így csúsztunk az uzsival), így nem számítottam nagy kajálásra részéről. Nos a felvágott annyira bejött neki, hogy egy vastag szeletet megevett kevéske sajttal, kenyér nem kellett most, de mondom, nem sokkal az előtt evett. Ez is jóval több volt, mint amire számítottam. Csak úgy tömte a szájába a párizsit :D Jó volt látni :)
Ma reggel pedig kapott vajas-lekváros kenyeret. Fél kilós kenyér közepéből vágtam neki egy szeletet, héját levágtam és kis falatnyi csíkokban tettem elé. 1-2 falat kivételével az egészet benyomta, kakaóval leöblítette, majd rohant játszani :D Ebédre a szokásos: levesemből a zöldséget, tésztát, husit kiette, majd jól lakottam ment Papa szobájába garázdálkodni :D
Nagy előrelépés történt a gyümölcsökkel is. Eddig nem volt nagy gyümölcsevő a fiam. Néha sikerült megetetnem vele a gyümölcsös bébiételt. Szeletben nem volt hajlandó megenni, a pürésített verziót is jórészt csak akkor, ha tejpépjébe kevertem. Válogatós na. Igen, próbáltam a házi készítésűt is, mielőtt valaki rákérdezne ;) Az még annyira sem kellett neki, mint az üveges. Szóval elkönyveltem, hogy az én fiam meghazudtol minket és velünk ellentétben nem lesz egy nagy gyümölcsevő... Hát, pár napja ettem sárgadinnyét és jött kunyizni a szokásos módon. Gondoltam úgy sem kell majd neki, de egy kis falatnyit azért levágtam belőle, hátha mégis rájön, hogy ez annyira nem is rossz. Jól meglepett, egyrészt mert uzsi után voltunk, másrész mert jött még kérni, mitöbb el sem volt hajlandó mozdulni a dinnye mellől :D Jól bedinnyéztünk mindketten. A sikeren felbuzdulva másnap barackot kezdtem el előtte enni. Neki sem kellett több, jött és már cuppogott, mondta hogy mamm, jelezvén, hogy biza ebből ő is akar enni :) Kis csíkokat vágtam neki a barackból és egy egészet megevett szintén uzsonna után :D Harmadnap gondoltam kicsit nehezítek a dolgon és kiwivel kínáltam meg méghozzá vacsi után ;) A siker itt is kézzel fogható volt. Ugyan ebből már nem evett olyan sokat, de sztem azt a jó pár falatot, amit lenyomott, igenis sikerként lehet elkönyvelni. Nálunk ez hatalmas lépés volt... A banánt egy pár hete ismét eszi falatokban (tehát nem kell összetörni neki), de volt egy jó másfél hónapos szünet ezügyben. A levesek tartalmát, főzelékeket mind úgy eszi már a 4 fogával (na jó lassan 6, csak a 2 újdonsült fogacska még nem látványos), hogy döbbenek. Ha összetöröm villával, akkor nem kell neki :D Sőt, van hogy csak és kizárólag a nagy, felnőtt kanállal hajlandó enni. Mindig egybe csomagolom a kettőnk ebédjét, tehát a Bence ebédje is az én ételhordómba kerül. Nos, a leveseknél akármekkora adagot is csinálok, akármilyen sűrűre, nekem csak a leve marad :D Imádja a húslevest, a gulyásleveseket, a paradicsomlevest, a karfiol és mittomén még milyen levest szoktam csinálni. A lényeg, hogy legyenek benne zöldségek, esetleg egy kis tészta, virsli vagy valamilyen husi. Ha ez megvan, akkor Bence szinte tuti benyomja :D A főzelékekkel kezd gondban lenni, mert nem jön már be annyira neki, mint anno. Imádta a spenótot, a tököt, de ezeket most éppen semmi pénzért nem enné meg. A cukkini viszont még annyira bejön neki, hogy ha esetleg nem ízlik az aznapi ebéd, akkor ezt mindig bevethetem. Jöhet krumplival, rizzsel, kis husival vagy sajttal, de akár milánói mártással is :) Érdekes módom mára a bébiételek nagy részét (azon ritka alkalmakkor, amikor mostanában ilyet kap) csak valamilyen darabosabb étellel hajlandó megenni. Ha teszek bele neki rizst, vagy pici zöldséget, husit, akkor már jobban csúszik. Favorit még mindig a 4-6 hós ételek közül a sütőtök-husi, zöldborsó-husi, gesztenye-alma-husi, paradicsom-krumpli, illetve van egy nem tudom hány hós kortól adható halas paradicsom. Szerencsére nem kell sűrűn ezekhez nyúlni, nem igazán bébiétel függő a gyerekem :D Kaptunk annó 1 éves kortól adható bébiételeket és azok nagyon nem jöttek be neki. Mondjuk akkoriban nem is igazán akart darabosabb ételekkel szenvedni, minden esetre nem akarom kipróbálni, hogy most csúszna-e neki. Egye szépen a házi kosztot, abban legalább tudom, hogy mi van :) No, meg úgy látom, hogy azért az jobban ízlik neki ;)
A legújabb "tudományunk" pedig az, hogy ha szomjas és a sportkupakos üvegből akar inni, akkor hozza és odaadja a kezünkbe, hogy nyissuk ki neki :) Ismét kezdi megérteni, hogy nem dobáljuk el a tárgyakat, hanem szépen letesszük. Tegnap sikeresen feltette az asztalra az itatóját, miután végzett az ivással. Aztán a játékokat is kezdi megint a kezünkbe adni. Pár hete csak dobálta felénk, ha kértük tőle, hiába mondtuk neki, hogy nem így kell csinálni. Mutattuk is, de csak nem akarta. Bepöccentem és valamelyik nap a kezébe tettem egy játékot és nem engedtem neki, hogy elengedje, majd szépen a kezemhez húztam a kezét és egy köszönöm társaságában szinte elvettem tőle a játékot. Ezt megismételtük még1x és azóta egyre többször a kezünkbe adja a dolgokat. Az ember sok megoldást kipróbál bizonyos dolgok elérése érdekében és néha pont azok jönnek be, amikről az nem is gondolnánk. No meg persze minden gyereknél más és más megoldás jön be ;) Édes amikor jön a plüss kutyussal vagy a könyvecskéjével, hogy játszunk. Rájött, hogy ha azt szeretné, hogy játszunk vele, akkor csak oda kell jönnie a játékkal és mi készségesen leülünk vele játszani (Ha nincs más fontos dolgunk éppen. Nyilván a mosogatás kellős közepén nem fogok leülni vele játszani, de amint befejezem, már az övé is vagyok :) ).
Beszámolót olvashattatok olyan magasröptű gondolatokkal, mint pl. Bence étkezési szokásai :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése