2013. március 26., kedd

Beszél...

... mármint a 18 hós Kata. Olyan édes ahogy mondja utánunk a szavakat, miután alaposan megnézte a szánkat ahogy kimondjuk őket :D Tegnapi új szavaink a "sü" - sült és a "kuli" - krumpli, de azonnal felismerte a rántott sajtot is, mondta hogy "sa" :D Mivel nem nagyon szoktunk ilyen olajban sült dolgokat enni, kételkedtem benne, hogy egyáltalán hajlandó lesz megkóstolni vagy ha mégis, nem fog neki ízleni, ennek ellenére két pofára ették a gyerekek a sült krumplit és a sajtot is, még Kata is :) Katica nem nagyon szereti a rántott dolgokat, a panírral nincs kibékülve, de ez most bejött neki :)
Rengeteg dolgot mond már, néha csak kapkodom a fejem, hogy jól hallottam-e, amit hallottam :) Minden nap meglep valami újjal. Ha el akar menni sétálni, már nem csak a babakocsit rángatja, mászik bele, vagy venné fel a kabátot, hanem mondja nekem meglepő tökéletességgel, hogy "sapi" :D Tegnap megbeszéltük a bibi fogalmát is :) Amikor Apa hazajött, bőszen mondogatta neki az új szavakat :) Ha egy "láppa" - lámpa ég, akkor mondja hogy "viágí" - világít, ha nem világít, akkor mutatja a kis kezével, hogy nincs és mondja, hogy "viágí". Mondja mutogatva, hogy "atóó" - autó, "adda" - labda, "baba", "nénni", "ácsi" - bácsi, "kifú" - kisfiú, "kutu" - kutyus, "viá" - virág, "csüccs", "paccsi" - pancsi, "inni", "enni", "hamm", "hoppá", "kadde" - kapcsold be, "hallo", "cui" - cumi, "tette" - tente, "poca" - pocak, "cicci", "titta" - tiktak (óra :) ), de van már "kakka" is - na ezt sajnos nem célzottan, csak ha valami bibi van a lába között, pl. leöntötte a nadrágját :D Tegnap előtti új tanult szava a "kéje" - kérem, a szépen lemaradt, de az eddigi "ké"-nél már ez is érthetőbb :) Persze közben mutiogatja a kezével, hogy komolyan mondja, hogy kéri, megzabálom :) Egy ideje mondja, hogy "appa", úgyhogy Apa is boldog végre, hogy nem "annya" -ként kell leélnie hátralévő életét :D A múltkor már azt is gyakoroltuk, hogy "gabbi" - tesóm nagy örömére, sztem ő is értette, amikor Katica szólt neki :) Időnként mondja, hogy "pappa" meg "mama", de ezek a szavak még nincsenek célzottan használva. Még Bencét sem hívja sehogy, a minap mintha hallottam volna egy "bebbe"-t, ami sztem Bence akart lenni, de többször nem mondta, gondolom még gyakorolni kell fejben, aztán majd egyszercsak hallom meghint :D
Szépen mutogat is már, a falon pl megmutatja, hogy hol van Bence a fotókon és hol a Katica :D Mutogatja a pocakját, nuniját, szemét, száját, nóziját (ilyenkor "nánu" is van :D), fülét, okos kis buksiját, tappancsát... Újságot böngészve nem csak a nénit bácsit, kisfiút mutogatja, de ha lát valami ennivalót, akkor mondja is "hamma", "nyammi", a sajtot felismeri és mondja :) Igenigen, szereti a sajtot :D


Egyébként meg nem olyan rég összefutottam az egyik bölcsis gondozónénivel, aki nagy meglepetésemre mondta, hogy nyáron lesz egy üresedésük és már a főnökasszonynak be is jelentették, hogy az én Katámat szeretnék megkapni :D Hát ez olyan jól esett :) Persze aztán kérdezte, hogy nem baj-e, mire mondtam neki, hogy nem hogy nem baj, de én is azt írtam a jelentkezési lapra, hogy hozzájuk szeretnénk bekerülni, ha felvesznek minket :) Szóval sztem már sínen vagyunk ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése