2009. november 21., szombat

Család...

Nálunk is zajlik az élet, csak sajnos nem úgy, ahogy szeretném :(
Apu betegsége után kiderült, hogy a 80 éves nagymamámnak is újabb betegség jutott: cukorbetegség... Igen, tudom, hogy idős és azt is, hogy ezzel együtt lehet élni, de sokkolt a hír, hogy nem elég szegénynek az a tömérdek egyéb probléma még kap mellé plusz egy másikat. Remélem, hogy tabletta elég lesz neki és nem kell inzulinoznia magát. Fogalmam sincs, hogy miként tenné, ha mégis szuri kell neki... :( Nem fiatal már :( Ráadásul nála is úgy kellett kisírni a dokitól a beutalót egy kivizsgálásra, mert a lába fekélyes már egy jó ideje, amire csak legyintettek a dokik. A cukra egekben, alig tudják neki levinni...
Aztán ott van Após is, akire most kedden (?) kihívtam az orvost, mert már 2 hete rosszul van és jövő héttől megyek dolgozni (juhéjj), nem fogom tudni ellátni nap közben... Szóval a tudta nélkül kihívtam az orvost, rettegve attól, hogy mit fog szólni hozzá, hogy a háta mögött intézkedtem. Meglepő módon nem haragudott, sőt este még meg is köszönte... Igen, ugyanis 2 oldali tüdőgyuszija van... A doki kórházba akarta küldeni, de alkudoztak egy kicsit, aminek az eredménye az lett, hogy 1 heti antibiotikum kúra után kontroll és ha nem javul, akkor kórház. Persze egy kivizsgálás nála is aktuális lenne, hiszen mióta én itt lakom (már több, mint 8 éve), azóta nem volt ilyen...
A problémák persze nálunk is folytatódtak: Bencén csalánkiütéseket fedeztünk fel tegnap fürdés közben.  Csak a térdén volt, így gondoltuk, hogy a kádba tett gumi csúszásgátló okozta (allergia vagy csak a rajta lévő lyukak hagytak nyomot). Aztán láttuk, hogy a foltok viszketnek neki és a méretük sem egyforma, így nem lehet az, hogy a csúszásgátló nyoma... Maradt az allergia :( Mire végeztünk a törülközéssel már halványultak a foltok, viszont még mindig hepehupás a bőrfelület, tehát nem múlt el. Gondolkodni kezdtünk, hogy mi lehet, miközben bekentük neki Fenistil géllel. Új dolgot nem evett mostanában, meg ha étel lenne a ludas, akkor nem csak a térdén lennének kiütések. Tüzetesen átnéztük a gyereket és találtunk még pár apró pöttyöt a bokáján... már többször megfigyeltük, hogy piros foltok jelennek meg a bőrén, főként az arcán látványos, de van néha a fülén is, amire azt hittem először, hogy beütötte, mert olyan piros volt. De aztán a fülén megfigyeltük, hogy hol fent van a pirosodás, hol lejjebb... Ma reggel már a nyakán is felfedeztük ezeket a piros foltokat, sőt a bokáján is találtunk. Bakker vándor kiütése van Bencének? Úgy döntöttünk, hogy veszünk másik mosóport és öblítőt, előhalásztam néhány régebbi cuccot a gyereknek és átöltöztettük azokba. Pulcsi nem volt olyan, amit régen mostam esetleg más mosóporral, így abból kénytelen voltam ráadni egyet a fiókból... Indulás előtt megint csekkoltam a bőrét, már a feje búbján is találtam piros foltot... Fogalmam sincs, mi ez, de most megy a mosógép egy nagy adag gyerekruhával, még lesz egy mosásom az ágyneműkkel is, hátha a hancúrozás után jött ki neki attól a kiütés... Akinek esetleg van tippje, hogy mi lehet ez, az szóljon! Íme a tegnapi menüje a Nagyfiúnak:
Reggeli: nagy adag kakaó
10 órai: 20-30 szem kakaós gabonagolyó mézes enyhén citromos csipketeával (pickwick málnás talán)
Ebéd: Karfiol sajttal és Sinlac-al, majd kevés Mildibé rizses tejpép szintén Sinlac-al (darabosat nem halandó enni, ezek voltak most itthon. Viszont legalább ette őket...) Kicsit később ellopta az asztalról a tányéromban lévő villát és leszopogatta róla a sajtot-tejfölt, ugyanis ilyen tésztát ettem... Nem evett belőle sokat (2 nyalást), mert kínáltam és eltoltam amikor adtam neki tésztát is. Onnantól nem kellett neki még a tejföl sem :(
Uzsonna: Aktivia joghurt citromos, kicsit több, mint 1 doboz...
Vacsora: Vajas zsemle pár falat, meggyes és túrós péksütemény pár falat, hozzá kakaó és utána kb 1 db vajas keksz... A kakaóba tettem Pro+Kid-et, mert a déli adagját nem itta meg, kénytelen voltam ebbe belecsempészni...
Innike: Kakaó ugye reggel, majd csipketea (kevés mézzel, citromlével) és asszem kortyolt az én citromos zöldteámból (PW), amibe talán édesítőszer is lehetett, mivel Apa csinálta magának, csak elfelejtette meginni... De ebből nem ivott 2-3 kortynál többet, csak azért volt érdekes, mert én másik pohárból ittam, mint ő...
Gyógyszerei: Reggel a maradék antibiotikum, köptető, délben köptető meg Vibrocil orrcsepp, este D vitamin, Cebion és Vitacolan. Egyik sem új dolog, mindet kapott már eddig is.
Tusfürdője Gabi, eddig is ez volt, sosem volt tőle baja, egészen picin is ezt használtuk. Egyszer áttértünk a mi Baba tusfürdőnkre, de attól nagyon kiszáradt a bőre, így visszatértünk a Gabihoz...
Ezek után akinek megakad a szeme valamin, az szóljon, mert mi már tanácstalanok vagyunk.

Szerencsére Bence jól van, leszámítva, hogy iszonyatosan hisztis, ha elsőre nem sikerül neki valami. 1 hét alatt 1 kilót fogyott, alig eszik még mindig, de végre mehet tovább a multivitamin neki, így reménykedem benne, hogy az étvágya visszajön. Doki megnézte a fogacskákat is, de ő sem tudta eldönteni, hogy a 2 hátsó fog, ami kibújt az 4-es vagy 5-ös lett. Akkor a hézag a 2-es és a hátsó foga között, hogy simán lehet 5-ös is... Majd kiderül ;)

Íme néhány kép, ami mostanában készült:


És pár hete rokonoknál:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése