2009. szeptember 6., vasárnap

Betegség, bölcsi...

Péntek óta beteg Bence megint :( Délelőtt hőemelkedése volt, majd délután már elkezdett folyni az orra is. Éjjel többször kelt, orrot is kellett szívni, kapott Nurofent is. Szegény, mostanában sok kijutott neki. Szombatra kicsit javult a helyzet, Anyuéknál virgonc volt, mindig megtalálta azt, amit nem szabad :) Sztem minimum 10 percenként mondta valaki, hogy "Bence, nem szabad" :D Néha szívtuk az orrát, de szerencsére folyik magától, így nem kellett nagyon kínozni szegényt. Aztán estére már én is kezdtem érezni a torkom... Éjjel nem kelt különösebben, csak enni 1x, aztán 6 körül kipattantak a szemei. Repestem az örömtől :) Én alig aludtam ismét, de most csak azért, mert a torkom már nagyon fájt, szopogathattam akármilyen torokfertőtlenítőt... Szóval 6 óta fent vagyunk ;) Bence már jól van, néha folyik még az orra, de az orrcsepp kordában tartja nagyából. Kedden mennénk Miáékhoz, addigra muszáj meggyógyulnia. :) Na meg persze nekem is...

Jelentem, mai reggelije lekváros kifli volt. Nem tudom, mennyit kellene belőle ennie, hogy azt mondhassam reggelizett rendesen, hiszen a kifli eddig a vásárlás közbeni nasi volt.
A napközben alvás reformja eddig kevésbé alakul úgy, ahogy kéne. Igyekszem lefoglalni délig, majd ebéd után leteszem aludni. Általában nyikkanás nélkül bealszik, ami remek, de a hosszán még csiszolnunk kell, ugyanis 1-1 1/2 órát alszik csak. Ez édes kevés, így délután kénytelen vagyok még 4 körül letenni egy kicsit aludni vagy csak sziesztázni. Remélem, ha meggyógyul, akkor már tényleg sikerül beállnunk legalább 2 órás alvásra. Annak már örülnék.

És akkor az ígért bölcsődei szülői részletei:
Azt már írtam, hogy az első percekben nyeltem vissza a könnyeimet. Nem azon kezdtem el pityeregni, hogy milyen nagy már a fiam, hanem azon, hogy már bölcsibe fog menni. Annak idején úgy terveztem, hogy minimum a GYED végéig itthon maradok vele. Sajnos ez nem megoldható, muszáj több pénzt hozni a kasszába, mert amit GYED néven kapok, az baromira kevés, pedig majdnem a maximumot kapom. Haragszom a kormányra, hogy ilyen helyzetbe hozzák az embert. Nem részletezem, mert csak felhúzom magam. Visszatérve a szülőire... Elmondták, hogy mit kell vinni, hogy mikor lehet beadni a gyereket, hogy miként zajlik a beszoktatás és még rengeteg infót kaptunk, mindenki bőszen jegyzetelt. Amikor vége volt az össznépi tájékoztatásnak, akkor a leendő csoportok elvonultak a szobáikba és a továbbiakban a gondozónők mondták el a tudnivalókat, osztották ki az aláirandó és kitöltendő papírokat. Kb a felénél tartottunk, amikor Apa beért Bencével, mert megbeszéltük, hogy ők is lejönnek, amikor a Nagyfiú felébredt. Bencét szabadon eresztettük, had tomboljon, ismerje meg a környezetet... Nem is tétovázott sokáig, szaladt és felfedzte a játékokat, a néhány ott lévő csoporttársát. Az egyik rég kilépett kollégám kislánya is abba a csoportba fog járni, ahogy Bence. Hát a kislány 3 hónappal fiatalabb, mint Bence és az én fiam nem kímélte szegényt :D Jöttek-mentek, kekszet és poharat csórtak az asztalról, majd egyszercsak az én fiam eltűnt a látótérből... Apa a másik csoport üres szobájában találta meg a fiúnkat :) Onnan hordta át a játékokat ;)
A beszoktatás időpontjaiért meg kellett "verekedni". Én nem értem, hogy miért élvez elsőbbséget egy olyan 3as ikreket nevelő anyuka, aki nem azért adja bölcsibe a porontyait, hogy visszamehessen dolgozni, hanem azért, mert szociálisan jár neki... Én megértem, hogy nehéz neki 3 gyerekkel, akik ráadásul egyidősek, de hogy miért kell jár neki az elsők közötti beszoktatás az olyan anyukával szemben, aki pl óvódában dolgozik és már mennie kellene, hiszen kinyitottak az ovik is. No mind1, biztos meg van ennek is az oka, csak én nem jöttem rá. Mondjuk nekem szerencsém van, bármikor visszamehetek dolgozni, nem kell adott időben elkezdenem a munkát.
Szeptember 28-án kezdjük a beszoktatást, ami 2 hét lesz kb, aztán október közepén jó eséllyel mehetek vissza dolgozni, hacsak nem betegszik le a Nagyfiú közben. GYEDet lemondom, GYESt indítom sztem kb október 1-től. Az olyan szép kerek szám :) Az első 2 héten szabin leszek, aztán meglássuk, mi lesz...
Ja és az ebéd befizetés: Saccra 7-8 ezer forint lesz egy hónapra.
Ha megjön a GYES határozata, akkor pedig veszek kismamabérletet, mert akkor már lehet. Nem értem, miért, de honatyáink így döntöttek GYED alatt nem jár, gondolom túl soknak tartották azt a pénzt (ami ugye maximalizálva van kb 80 ezerre), viszont GYES alatt lehet venni, ami mellett viszont az ember dolgozhat. Akár több százezret is vihet haza az éppen munkába visszatérő anyuka. Nos, aki ezt kigondolta, annak csak gratulálni tudok. Én meg hülye lennék nem élni a lehetőséggel, hiszen jóval olcsóbb, mint a normál bérlet vagy az autóval ingázás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése